A A A
     

فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های ساخت / مواد و مصالح هوشمند / آموزش طراحی دیجیتال / برنامه‌ریزی درسی بر اساس الگوهای طراحی رایانه‌ای/ مهارت‌ها و راهبردهای طراحی رایانه‌ای- چالش‌ها و راهکارها / آتلیه‌ها و ژوژمان‌های مجازی / طراحی پاسخگو / ...

 

 

فناوری اطلاعات، سیستم‌های دیجیتالی و نرم‌افزارهای طراحی به سرعت در حال گسترش و تغییر شکل بوده و ماهیت رشته‌ها و حرفه طراحی نیز (مانند سایر رشته‌های علمی) در حال تغییر و تحول است. در این میان وظایف مراکز آموزش جهت پرورش و انطباق توانائی‌ها و استعدادهای دانشجویان با نیازهای شغلی در آینده چه می‌باشد؟ آیا سرفصل‌های کنونی رشته‌های هنری، طراحی و مهندسی؛ اطلاعات و دانش لازم را جهت فعالیت فا‌رغ‌التحصیلان در دنیای حرفه‌ای در اختیار آنان قرار می‌دهد؟
به نظر می‌رسد رشته‌های هنری در استفاده از سیستم‌های دیجیتالی پیشرفت شایان توجهی داشته‌ا‌ند؛ اما آیا فناورهای دیجیتالی توانسته‌اند که روش‌ها و دیدگاه‌هایی جدید در «طراحی» و نیز روندهایی نوین در «ساخت و تولید» را مبتنی بر فناوری اطلاعات ایجاد نمایند؟ هم اکنون نرم‌افزارهای جدید ترسیمی و طراحی در رشته‌های هنری و مهندسی در حال تغییر شیوه‌های طراحی می‌باشند. آیا این روش‌ها ماهیت و شیوه طراحی را تغییر داده‌اند؟

 
  1. تئوری و تاریخ طراحی دیجیتال – تولید مصنوعی و طراحی رایانه‌ای
    مفاهیم و راهبردهای طراحی رایانه‌ای و طراحی محاسبه‌ای
    مهارت‌ها- توانایی‌ها و دانش حرفه‌ای برای طراحان در طراحی رایانه‌ای
    شیوه‌های بیان طرح و نرم افزارهای طراحی
    معرفی نرم‌افزارها و توانایی‌های آن‌ها در کمک به طراحی
    سیستم‌های پشتیبانی طراحی
    ادراک و نقش مخاطب در دنیای مجازی
    محیط‌های پاسخگو – معماری تعامل‌گرا
    محیط‌های مجازی- محیط‌های حسی
    معماری مصنوع- تلاقی واقعیت و مجازی

 

برگزار کنندگان کنفرانس